autor: Piotr Zaorski

Wyprzedaże i promocje organizowane są przez niemalże każdy sklep – zarówno internetowy, jak i stacjonarny. Dla konsumentów kody zniżkowe wiążą się z oszczędnościami. Nic więc dziwnego w tym, że są poszukiwane. A czy Ty wiesz, jak uzyskać kod rabatowy? Gdzie szukać tego typu okazji? Jeśli nie – koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Media społecznościowe

Sklepy informują o promocjach i rabatach w wielu miejscach – jednym z nich są media społecznościowe. Mowa tu przede wszystkim o Facebooku i Instagramie. Oczywiście nie każda firma prowadzi media społecznościowe, jednak zdecydowana większość – tak. Sklep oferując kody zniżkowe chce dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów, a także zbudować relację z klientami. Informacje na mediach społecznościowych z pewnością zostaną więc udostępnione. 

Warto śledzić media społecznościowe w szczególności tych firm, które naprawdę Cię interesują. Jeśli w jakimś sklepie robisz regularnie zakupy, koniecznie zwracaj uwagę na posty zamieszczane na profilach danej marki. 

Serwisy z kodami zniżkowymi

Dostępne są serwisy internetowe, które gromadzą informacje dot. kodów rabatowych i promocji. Jest to więc doskonałe miejsce dla tych, którzy poszukują różnego rodzaju okazji. Serwisy te gromadzą kody zniżkowe niemalże ze wszystkich sklepów. Inne z kolei zbierają w jednym miejscu gazetki promocyjne, które ukazują promocje na dany tydzień lub miesiąc. 

Serwisy z kodami często posiadają podział na branże, dzięki czemu możesz wyszukać promocji np. w branży meblowej, kosmetycznej, czy też ogrodniczej. Możliwość filtracji znacznie ułatwia znalezienie interesujących okazji. Największe kody zniżkowe w renomowanych sklepach wyświetlają się już na głównej stronie, przez co nie sposób jest ich przegapić. 

Blogi

Blogerzy bardzo chętnie dzielą się kodami rabatowymi na swoich stronach – najczęściej proponują rabaty w branżach, którą sami się zajmują. Zazwyczaj tego typu kody zniżkowe są unikalne i dostępne wyłącznie na ich kanałach. 

Poszukiwanie kodów na blogach nie należy jednak do najprostszych zadań. Można na nie trafić przypadkiem podczas czytania artykułu, jednak to raczej rzadkość. Wchodząc na bloga możesz wpisać w wyszukiwarkę „kody rabatowe” czy też „kod promocyjny”. Pamiętaj jednak, że takie okazje bardzo często są ograniczone czasowo, zatem kody zamieszczone w starszych postach mogą okazać się już nieaktualne. 

Firmy coraz częściej zlecają reklamę nie tylko blogerom, ale także influencerom. Atrakcyjne rabaty pojawiają się na profilach społecznościowych popularnych osób – może to być m.in. Youtube, Instagram, czy Tik Tok. 

Newsletter

Newsletter to mail, który wysyłany jest hurtowo do odbiorców. Co ważne, jego otrzymywanie wymaga świadomej zgody. Najczęściej tego typu maile wysyłane są regularnie. Mogą zawierać wiele wartościowych treści dla odbiorców, a także mogą zachęcać do skorzystania z usług, czy zawierać właśnie kody zniżkowe

Regularne maile pełnią wiele ważnych funkcji. Wiele sklepów proponuje kod rabatowy za zapisanie się do newslettera. W zależności od firmy, może to być 5, 10 czy nawet 15%. Jest to skuteczne działanie. Dzięki niemu konsumenci pozostają na dłużej z firmą i chętniej dokonują zakupów. Kody zniżkowe zdecydowanie przekonują do skorzystania z usług danej marki. Dają poczucie, że jest to swego rodzaju okazja, której nie warto porzucić. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj również czas działania takiej zniżki. Jeśli jest ona ograniczona czasowo, wiąże się z nieco większą presją. 

Bardzo łatwo jest sprawdzić, czy dany sklep oferuje newsletter. Najczęściej informacje o mailingu znajdują się na głównej stronie. W większości przypadków są dobrze widoczne i nie sposób ich przeoczyć. 

Mało popularną, lecz wciąż obecną praktyką, jest pisanie maili do sklepów z prośbą o zniżkę. Takie działanie będzie najbardziej skuteczne w przypadku stałych klientów. 

 Ulotki

Choć nie jest to tak popularna metoda, jak kiedyś, w skrzynce pocztowej nadal można znaleźć ulotki z kodami rabatowymi. Należy jednak liczyć się z tym, że często są to zupełnie przypadkowe oferty. Nie muszą być spersonalizowane. Oznacza to, że ulotka może nie być dla Ciebie interesująca. 

Ulotki znaleźć można nie tylko wrzucone do skrzynek, ale także dołączone do produktów. Nie ma tutaj znaczenia, czy zakupy zostały zrobione przez internet, czy też stacjonarnie. Ulotka może pochodzić ze sklepu, w którym robiłeś zakupy – może zawierać ofertę specjalną. 

Zdarza się również i tak, że ulotki pochodzą od innych, współpracujących z daną firmą marek. Atrakcyjne kody zniżkowe dołączane są najczęściej w przypadku dużych zakupów, choć mniejsze firmy dołączają je nawet do zamówień z pojedynczymi produktami. 

Rabaty to atrakcyjne narzędzia, które przyciągają konsumentów. Często pozwalają zaoszczędzić niemałe pieniądze, więc naprawdę warto z nich korzystać!

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności