autor: Piotr Zaorski

Kupon rabatowy to skuteczna forma promocji stosowana przez sklepy. Można go otrzymać ze sklepu stacjonarnego lub internetowego. Misją takiego rozwiązania marketingowego jest zachęcenie klienta do pierwszych lub kolejnych zakupów. Użycie kuponu rabatowego powoduje automatyczne obniżenie kwoty do zapłaty w kasie. Dowiedz się, dlaczego warto wykorzystywać szansę na atrakcyjne zniżki w sklepach!

W jakiej formie sklep może wydać kupon rabatowy?

Sklepy w różny sposób wręczają swoim klientom tego rodzaju kupony. W przypadku sklepów stacjonarnych kupon rabatowy może znajdować się na przykład na odwrocie paragonu. Niektóre sklepy oznaczają produkty, których cena zostanie zmniejszona przy kasie. Kupon rabatowy może też być dostępny do aktywowania w aplikacji.

Natomiast sklepy internetowe mają dużo szersze pole do popisu w tym zakresie. Mogą wydać kupon rabatowy w następujących sytuacjach:

  • Na pierwsze zakupy. Taki kupon może użyć wyłącznie nowy klient.
  • Na następne zakupy.
  • Gdy klient wkłada produkty do koszyka, ale dość długo nie finalizuje transakcji. Wówczas może pojawić się komunikat o przyznanym kuponie z rabatem.
  • Gdy klient całkowicie porzucił koszyk. Można wtedy wysłać kupon rabatowy na zachętę do dokonania zakupów.
  • Gdy klient bardzo długo nie wraca do sklepu (przykładowo nie ponowił zakupów w ciągu 2 – 3 miesięcy).
  • Z okazji urodzin klienta. Jest to bardzo ładny gest ze strony sklepu, zwłaszcza jeśli taki kupon jest wysyłany wraz z życzeniami urodzinowymi.
  • Z okazji Świąt Bożego Narodzenia lub Wielkanocy. W tym czasie klienci robią bardzo duże zakupy.
  • Na początek roku szkolnego, gdzie rodzice dzieci i młodzieży mają ogromne wydatki związane z kupnem szkolnej wyprawki.
  • Na okazje takie jak Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka, Dzień Matki i Dzień Ojca.
  • Na weekendowe zakupy.
  • Na Black Friday i Cyber Monday.

Kupon rabatowy może być widoczny na stronie głównej sklepu internetowego. Może też być przysłany w mailingu lub w formie ulotki wraz z zamówieniem. Sporo sklepów umieszcza go w mediach społecznościowych, dzięki czemu informacja o kuponie szybko dociera do followersów. 

Bardzo popularne jest umieszczanie aktualnych kodów promocyjnych w serwisach partnerskich. Mogą to być portale specjalistyczne, blogi zakupowe, witryny zajmujące się poradami konsumenckimi, portale o zasięgu ogólnopolskim i social media.

Sklepy mogą wyznaczyć minimalną wartość koszyka, przy której kupon rabatowy zacznie działać. Zniżka nie musi dotyczyć wyłącznie produktów. Czasami jest to kod na darmową dostawę.

Kupon rabatowy — ile czasu jest ważny?

Zazwyczaj bon z rabatem ma wyznaczony termin ważności. Mało który sklep wydaje kupon rabatowy, który można wykorzystywać przez wiele lat. Zdarzają się sklepy, które automatycznie przydzielają zniżki dla stałych zakupów. Czasami trzeba wypracować sobie status stałego klienta i wygenerować w sklepie większe obroty lub wykupić dostęp do stałych rabatów za symboliczną opłatą roczną, lub półroczną.

Tylko kupon zniżkowy z podaną datą obowiązywania jest w stanie zmobilizować klienta do zakupów w tym czasie. Jeśli nie będzie podana data, to klient może zwlekać w nieskończoność z decyzjami zakupowymi. Konsumenci zazwyczaj kochają promocje i chętnie korzystają z każdej okazji do tańszych zakupów.

Mając kupon rabatowy, warto zwrócić uwagę na to, do kiedy można z niego skorzystać. Niektóre produkty i tak trzeba kupić, więc można to zrobić, wspierając się atrakcyjną zniżką w postaci kodu rabatowego. Nawet jeśli z jednego sklepu klient otrzyma kupon rabatowy na 20 zł, a w międzyczasie inne sklepy również dostarczą kupony rabatowe, to przy większych zakupach można zatrzymać dla siebie sporo pieniędzy. Trzeba mieć świadomość, że kupon po przekroczeniu daty ważności nie wpłynie na wartość koszyka.

Każdy chce otrzymać kupon z rabatem

Każdy konsument chce mieć możliwość robienia zakupów w dobrych cenach. Obecnie coraz bardziej liczą się oszczędności, przez co kupon rabatowy jest bardzo pożądanym zjawiskiem. Można się spodziewać, że klient wybierze sklep, który wyraźnie troszczy się o jego portfel. Kupony tego rodzaju skutecznie zapraszają klientów na zakupy.

Kupon rabatowy po prostu rzuca się w oczy. Od razu można sprawdzić, jakie konkretnie będą oszczędności. Nie trzeba niczego przeliczać i porównywać. Trzeba jedynie sprawdzić, czy kod zniżkowy został aktywowany. Sklepy oferują kody promocyjne o różnej wartości (na przykład 20 zł) lub rabat może być określony w procentach.

Kupony tego typu mogą nie zadziałać na wyprzedażach i w outletach, ale to zależy od polityki sprzedażowej danej firmy. Nie zawsze łączą się z innymi promocjami, ale wówczas w sklepie można zauważyć odpowiednią informację. Za każdym razem trzeba sprawdzić zasady korzystania z kuponu rabatowego.

Sklepy, które żałują pieniędzy na to, by wręczyć klientowi bon rabatowy, z pewnością mają mniejsze obroty. Klienci, prócz produktów, chcą dostać też sygnał, że są ważni dla sklepu. Najważniejsza jest dla nich satysfakcja z dokonanych zakupów.

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności