autor: Piotr Zaorski

Z założenia przecena jest obniżką ceny towaru lub obsługi, który we wcześniejszym czasie był oferowany po wyższej cenie. Nie zawsze jest jednak tak, że przecena oznacza korzyści. Obecnie sklepy coraz częściej wymagają spełnienia określonych warunków, które dopiero umożliwiają skorzystanie z okazji. Sprawdź, na co zwracać uwagę, by rzeczywiście oszczędzać. 

To, czy kupon rabatowy lub przecena to rzeczywiście dobra okazja – pokazują przede wszystkim wcześniejsze ceny za dany produkt. Jeśli planujesz zakup jakiejś rzeczy już od dłuższego czasu – zapisz sobie jego regularną cenę i śledź okazje. Dużym ułatwieniem w tej kwestii są wszelkie porównywarki cen, które zrzeszają w jednym miejscu oferty różnych marek. 

Świetna okazja może być jedynie sklepową sztuczką, zatem do zakupów należy podchodzić rozsądnie. Warto także pamiętać, że niektóre rzeczy mogą być tańsze w sieci niż w sklepach stacjonarnych – i odwrotnie. Nie warto więc nastawiać się na zakupy stacjonarne, podczas gdy te internetowe okazują się być korzystniejsze. 

Warunki promocji i kuponów rabatowych

Warunki promocji bywają różne. Czasami nie ma ich wcale, jednak zdarza się i tak, że przez nie zakup jest po prostu nieopłacalny. Widniejący napis „Wszystko do -70%” wcale nie oznacza, że każdy z produktów będzie przeceniony o ponad dwie trzecie ceny. Może bowiem się okazać, że większość zniżek wyniesie -20%, a tylko jedna czy dwie – -70%. Konsumenci często nie zauważają drobnego słowa „do”, a jest tutaj tak naprawdę kluczowe.

Promocje mogą również obowiązywać w krótkim czasie, a także mogą dotyczyć produktów o kończącym się terminie spożycia – kwestia ta dotyczy przede wszystkim produktów spożywczych i kosmetycznych. Warto zwracać na to uwagę, aby nie okazało się, że w promocyjnej cenie kupiłeś 5 paczek wędlin, ale wszystkie muszą zostać spożyte do dnia następnego. Jest to oczywiście przykład. 

Dodatkowo promocja lub kupon rabatowy mogą sprawić, że sklep będzie nieco inaczej traktować dane produkty. Chodzi tu np. o brak możliwości zwrotu i wymiany. 

Promocje i przeceny a kupony rabatowe

W kwestii promocji i przecen, czas gra bardzo ważną rolę. Firmy proponują promocje z wielu różnych okazji, a jedną z nich są np. święta. Zarówno przed, jak i po Bożym Narodzeniu – można trafić na naprawdę ciekawe okazje. Przed świętami zniżki oferowane są przez niemalże każdy sklep. Z kolei po świętach, firmy często chcą się pozbyć asortymentu związanego z danym wydarzeniem – w tym przypadku mogą to być choinki, ozdoby świąteczne, czy też ubrania świąteczne. 

Atrakcyjny kupon rabatowy można również wyhaczyć przed sezonem zimowym lub letnim. Sklepy wówczas organizują miejsce na sezonową kolekcję, a to z kolei umożliwia we wiosnę zakup np. kurtki zimowej w dobrej cenie. 

Niektórzy eksperci twierdzą, że przykładowo elektronikę najlepiej jest kupować wczesną wiosną. W późniejszym czasie na rynek wprowadzane są nowe modele, np. telewizorów. Jeśli chodzi o stricte komputery lub hulajnogi elektryczne – tego typu sprzęty zaleca się kupować przed majem.

Dobrą okazją do zakupu tak naprawdę każdego produktu, jest również Black Week. Czarny tydzień wiąże się z przecenami w każdej branży. W tym gorącym okresie warto jednak przykuwać uwagę do wysokości zniżek i dokładnych cen, bowiem przez szaleństwo zakupowe można pominąć korzystne okazje. Mogą Ci również umknąć warunki, które są niezbędne do spełnienia dla uzyskania promocji, a także manipulacje cen. 

Nowoczesne rozwiązania pomagają znaleźć kupony rabatowe

Wszelkie nowoczesne rozwiązania pozwalają nie tylko znaleźć atrakcyjny kupon rabatowy, ale również dobrze go wykorzystać. Mowa tu m.in. o aplikacjach i serwisach, które gromadzą w jednym miejscu wszelkie promocje, przeceny i inne okazje. Umożliwiają otrzymywanie informacji każdego dnia, co z kolei pozwala szybko skorzystać z promocji i uniknąć tym samym np. braku dostępności produktów czy problemów z rozmiarówkami. 

Przydatne okazują się być także aplikacje umożliwiające zakup produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności. Produkty te mogą pochodzić ze sklepów spożywczych, jak i restauracji, czy kawiarni. Ma to za zadanie ograniczenie wyrzucanego jedzenia. Przy okazji pozwala zaoszczędzić pieniądze. 

Ciekawym rozwiązaniem są także wszelkie programy lojalnościowe, umożliwiające zbieranie punktów i przeznaczanie ich na zniżki lub dodatkowe produkty. Wiele sklepów oferuje także karty dla stałych klientów, które zapewniają stałą zniżkę, np. w wysokości 10 czy 15%. Nie warto jednak zakładać takiej karty w każdym sklepie, który ją proponuje, a raczej tam, gdzie rzeczywiście jesteś stałym klientem. Taka zniżka może bowiem zachęcać do robienia kolejnych zakupów, które niekoniecznie są potrzebne. 

Zachowując rozsądek i zwracając uwagę na szczegóły promocji, można zaoszczędzić niemałe pieniądze. Wystarczy trzymać się wyżej wymienionych, prostych zasad. To się naprawdę opłaca!

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności