Kody zniżkowe wydają swoim stałym lub potencjalnym klientom sklepy internetowe i stacjonarne. Teoretycznie każdy może dostać tego rodzaju zniżki. Dla sklepu jest to ogromna promocja. Taka reklama jest skuteczna w działaniu, gdyż obietnica rabatu jest w stanie sprowadzić do sklepu klienta. Kody zniżkowe to korzyści obustronne. Sklep zyskuje klientów, a klienci otrzymują lepsze ceny. Sprawdź, które sklepy wydają więcej kodów promocyjnych!
Czy sklepy tradycyjne zapewniają odpowiednią ilość kodów rabatowych?
Sklepy stacjonarne stosują liczne kody promocyjne, które mają zachęcić klientów do zakupów. Można jednak zauważyć, że wartość takich rabatów dość często bywa symboliczna. Sklepy mają w zwyczaju wyznaczać produkty, które mają obejmować swoim działaniem kody zniżkowe. Wykaz tych produktów nie zawsze jest atrakcyjny dla klientów, który w czasie obowiązywania bonu rabatowego odwiedzili sklep.
Klienci, gdy otrzymują kody ze zniżką na paragonie, dość często je gubią, przez co nie mogą z nich w ogóle skorzystać. Klienci nie zawsze pamiętają, w jakim czasie obowiązują kody. Jest to oczywiście opisane na wydruku, ale trzeba przyznać, że tekst niekoniecznie można uznać za przejrzysty. Dla Klienów sklepów dużo wygodniej jest korzystać z aplikacji, gdzie łatwo można sprawdzić aktywne promocje i zniżki.
Dlaczego małe sklepiki nie wiedzą, czym są kody zniżkowe?
W zasadzie kodów z rabatami można spodziewać się po znanych markach i firmach, które planują ekspansję na rynek krajowy lub zagraniczny. Sklepiki osiedlowe w ogóle nie stosują żadnych promocji. Ich właścicielom do głowy nie przyjdzie, by od czasu do czasu podarować stałym klientom kody zniżkowe.
Niestety, takie sklepiki są w stanie sprzedawać nawet produkty gratisowe. To zniechęca do nich klientów. Niektóre sklepy na osiedlu mogą jedynie konkurować jakością produktów. Większość mieszkańców osiedli i tak wybierze się na zakupy do sklepów wielkopowierzchniowych.
Przykład osiedlowej pizzerii, która wiedziała, jak wykorzystać kody zniżkowe
Na jednym z zaniedbanych osiedli w dużym mieście w Polsce od lat działa pizzeria. Wygląd zewnętrzny nieruchomości nie zachęca klientów do wejścia i złożenia zamówienia na pizzę. Właściciel firmy wpadł na pomysł. że wypromuje pizzerię za pomocą kodów ze zniżką. Kod powodował, że każda pizza kosztowała tyle, co najtańsza pizza w cenniku. Kod był do jednorazowego użytku, ale sprowadził do pizzerii lokalną klientelę.
Z czasem firma umożliwiła zamawianie pizzy przez Internet. Okazało się, że dzięki ryzykownej akcji z kodami zniżkowymi firma zapracowała na lojalnych klientów, dzięki którym przetrwała najtrudniejsze chwile w czasie stanu epidemii koronawirusa. Warto zaznaczyć, że w swoim najbliższym sąsiedztwie miała konkurencję — tuż obok znajdowało się kilka punktów gastronomicznych. Te punkty nie przetrwały. Dodatkowo warto zauważyć, że w odległości około 450 m znajduje się największe centrum handlowe w mieście z licznymi restauracjami.
Kody zniżkowe w sklepach internetowych
Pierwsze polskie sklepy internetowe pojawiły się pod koniec lat 90. XX wieku. Z czasem e-biznes zaczął się rozwijać. Polska podzieliła się na zwolenników i przeciwników zakupów internetowych. Wiele prestiżowych marek broniło się przed założeniem sklepów online. Dzisiaj brzmi to nieprawdopodobnie.
Światowa pandemia koronawirusa pokazała, że handel internetowy ma ogromną moc i potencjał. W czasie, gdy wielkie galerie handlowe miały wyznaczone limity do wpuszczania klientów lub musiały zdecydować się na przerwy w działalności, e-sklepy nie miały żadnych ograniczeń. Podczas pandemii powstało wiele nowych e-sklepów. Ciekawostką jest, że zaczęło funkcjonować coraz więcej sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży artykułów spożywczych.
Kody zniżkowe stały się znakiem rozpoznawczym sklepów internetowych. Dzięki bonom rabatowym były rozpoznawalne na zatłoczonym pod względem konkurencji rynku. W zasadzie e-sklepy wysyłają do swoich klientów informacje o rabatach na każdą okazję. Mogą je też przekazywać zupełnie bez okazji, gdy chcą na przykład zwiększyć swoją sprzedaż.
Można powiedzieć, że sklepy online walczą o klientów za pomocą kodów ze zniżkami. Wydają ich zdecydowanie więcej niż sklepy stacjonarne, w których nadal najważniejsza jest gazetka promocyjna. Kody z rabatami można pobrać w aplikacji, przy czym nie każdy klient sklepu taką apkę chce na swój smartfon wgrać.
Klienci z zadowoleniem przyjmą każdy rabat, ponieważ chcą robić tańsza zakupy. Tym bardziej że w Polsce wszystko drastycznie podrożało. Konsumenci nie mogą uwierzyć, że zwykły serek kanapkowy, który jeszcze jakiś czas temu kosztował około 2,50 zł, dzisiaj na etykiecie ma cenę 4,80 zł. Gwałtownego wzrostu cen nikt nie jest w stanie opanować. Cierpią przez to wszyscy konsumenci. Obecnie wiele osób zwraca uwagę na zawartość koszyka i zastanawia się, czy nie wybrać tańszego zamiennika swojego ulubionego produktu. Dlatego kody zniżkowe w dzisiejszych czasach są bezcenne.