autor: Piotr Zaorski

Kody zniżkowe to świetna promocja dla sklepu w czasie Black Friday. Amerykańskie święto zakupów z powodzeniem odnalazło się w Polsce. Po raz pierwszy Black Friday pojawiło się w Polsce na początku XXI wieku. O stałym wydarzeniu można mówić dopiero od 2011 roku. Pierwsza edycja przypominała szturmy na sklepy. Ludzie dosłownie bili się o tańsze produkty. Obecnie nie musi już dochodzić do tak drastycznych sytuacji. Dowiedz się, jak zdobyć kody rabatowe na dzień, w którym odbywa się światowe szaleństwo zakupów.

Kody zniżkowe to świetna promocja w każdym sklepie

Konsumenci w Polsce przyzwyczaili się do tego, że w Black Friday będą mogli kupić produkty taniej. Black Friday pojawi się praktycznie w każdym sklepie stacjonarnym i internetowym. Szalone promocje mogą obejmować wybrane produkty. Nie zawsze tak jest, że rabat będzie aktywowany na wszystkie towary. Ponieważ Black Friday na stałe zagościł w świadomości konsumenckiej, konkurencja w tym dniu będzie gigantyczna. Dlatego sklepy chcące zachęcić klientów do zakupów z pewnością będą oferować kody zniżkowe.

W jaki sposób sklepy internetowe udostępnią kupon rabatowy w Black Friday?

Sklepy internetowe mogą stosować następujące akcje:

  • Wysyłka mailingowa dla stałych klientów. W mailu może być zawarty kod zniżkowy.
  • Wysyłka mailingowa dla potencjalnych klientów. Mail może zawierać wyjątkowo korzystne kody zniżkowe, z których skorzystać mogą wyłącznie nowi klienci.
  • Wysyłka kodów metodą tradycyjną. 
  • Umieszczanie postów w mediach społecznościowych.
  • Publikacja treści zachęcających do skorzystania z wyjątkowej okazji w serwisach zewnętrznych. Mogą to być portale specjalizujące się w promocji e-sprzedaży ze szczególnym nastawieniem na zakupy, w których kody zniżkowe odgrywają dużą rolę.
  • Zamieszczanie materiałów reklamowych w paczkach z ostatnim zamówieniem (kupon rabatowy na ulotce).
  • Umieszczanie stosownych komunikatów na stronie głównej sklepu lub marki, która będzie chciała zachęcić klientów do zakupów sklepach stacjonarnych.

Na co można wykorzystać kody zniżkowe?

Ogólnie rzecz biorąc, bony z rabatami lub e-kody można wykorzystać na produkty, które w danym sklepie nie są wyłączone z tego rodzaju akcji marketingowej. Niektóre sklepu mogą wykluczyć z promocji produkty z wyprzedaży lub outletów. Powinna pojawić się informacja, które promocje nie podlegają łączeniu się. Taki manewr ma zabezpieczyć sklep przed stratami. 

Jeśli oferta wyprzedażowa daje obniżkę -40%, to dodatkowy rabat może zadziałać z niekorzyścią dla sprzedawców. W akcjach promocyjnych trzeba zachować rozsądek. Trzeba też dostosować się do zasad, które nie pozwalają na sprzedawanie produktów poniżej kosztów zakupu.

Jakie branże najczęściej obchodzą Black Friday?

Kody zniżkowe na Black Friday najczęściej udostępniają sklepy działające w następujących branżach:

  • Odzieżowa — w tym przypadku nie ma znaczenia, czy chodzi o odzież damską, męską lub dla ubranka dla dzieci. Większość ludzi chce skorzystać z możliwości kupienia modnej odzieży w obniżonej cenie.
  • Obuwnicza — Black Friday to fantastyczna okazja do wyłapania świetnych butów w super cenie.
  • Jubilerska — w tym przypadku można zdobyć piękną biżuterię, która normalnie jest dużo droższa.
  • RTV — święto zakupów kusi wymianą telewizora na nowy.
  • AGD — na każdego czeka nowa lodówka, pralka czy suszarka do ubrań.
  • Kosmetyczna — kosmetyków nigdy nie jest za wiele, a ulubione produkty warto kupić w niższej cenie.
  • Perfumeryjna — kody zniżkowe zmienią cenę nawet najbardziej luksusowych perfum.
  • Wydawnicza — w tym okresie można zamówić taniej wiele ciekawych książek.
  • Finansowa — dla firm działających poza sektorem bankowym jest to idealny czas na przydzielanie pożyczek krótkoterminowych i długoterminowych.
  • Turystyczna — kody zniżkowe pomagają w podejmowaniu decyzji o wyjeździe na urlop zimą.

Kto nie korzysta z możliwości, jakie daje Black Friday?

Jeśli chodzi o Black Friday, to około 70% Polaków chce wykorzystać zniżki. Pozostałe 30% spokojnie czeka na zakupy, które planuje zrobić bezpośrednio przed świętami. 

Nie wszyscy dają się wciągnąć w prawdziwe szaleństwo zakupów. Co prawda Black Friday ma miejsce pod koniec listopada, gdzie można już myśleć o prezentach świątecznych, ale nie każdy może sobie pozwolić na większe zakupy. Może to mieć związek z tym, że ludzie czekają na wypłaty wynagrodzeń lub nie chcą ruszać swoich oszczędności z powodu Black Friday. 

Są też osoby, które po prostu nie wierzą w super zniżki. Uważają, że większość produktów można nabyć w dobrej cenie poza amerykańskim świętem zakupów.

Czy sklepy tracą na Black Friday?

Każda firma ma swoją politykę sprzedażową. Ma też wyznaczoną marżę na swoje produkty. Wie, jakie kody zniżkowe może wydać swoim klientom. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jakich produktów musi pozbyć się z magazynu (wówczas chętnie organizuje wyprzedaże). 

Firma nie traci na Black Friday. Wręcz przeciwnie — generuje ogromne obroty, pozbywa się produktów zalegających w magazynach i zyskuje nowych klientów. Przy okazji prezentuje klientom swoją pełną ofertę, a także najnowsze i najdroższe produkty. 

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności