Kody rabatowe są bardzo ważne do promocji sklepu internetowego i stacjonarnego. Większość klientów bardzo pozytywnie przyjmuje bony ze zniżkami. Klienci reagują na zniżki, czyli dokonują zakupów w sklepie, który podarował im atrakcyjny rabat. Korzyści z tego są obustronne. Sklep ma większą sprzedaż. Klient może cieszyć się z tego, że za zakupy zapłacił mniej, niż zakładał. Sprawdź, które branże najczęściej zapraszają klientów do sklepów, stosując kody rabatowe!
Sklepy stacjonarne, a kupony zniżkowe
Jeśli chodzi o sklepy działające w tradycyjny sposób, najczęściej kupony rabatowe otrzymują klienci sklepów wielkopowierzchniowych. Może to być na przykład:
- market ogólnospożywczy;
- market budowlany;
- stoisko z markowymi kosmetykami;
- restauracje i punkty małej gastronomii.
Poza centrami handlowymi, jeśli sklep nie wchodzi w skład znanej sieciówki, nie ma co za bardzo liczyć na kody rabatowe. Mała przedsiębiorczość prawie wcale ich nie stosuje. Nie organizuje też akcji promocyjnych, przez co traci klientów.
Takowi wolą duże sklepy, gdzie zawsze mogą liczyć na jakieś promocje czy bony rabatowe. Podejście do potrzeb klientów jest inne. Najczęściej jednak sklepy wielkopowierzchniowe zwalczają okoliczną konkurencję za pomocą dużo niższych cen. Klient, robiąc zakupy, również chce mieć z nich jakąś korzyść. Nie chodzi tutaj wyłącznie o możliwość zapełnienia lodówki. Zakupy spożywcze i tak musi zrobić. Dlatego dla klienta korzyścią są wykorzystane kody rabatowe.
Bony ze zniżkami klienci zazwyczaj otrzymują na odwrocie paragonów. Mogą je też aktywować w aplikacji. Sklepy, które nadal wysyłają do swoich klientów gazetki reklamowe, informują, w jakim terminie będzie można skorzystać z rabatów odstępnych w aplikacji.
Kody rabatowe a sklepy internetowe
Prawdziwym rabatowym rajem jest Internet. Mnogość sklepów internetowych sprawia, że klienci co chwila mogą otrzymywać propozycje zniżek na pierwsze lub kolejne zakupy. Nie da się ukryć, że klienci bardzo lubią z nich korzystać. Oczywiście to nie jest tak, że jeden klient od razu wykorzysta wszystkie kody rabatowe, jakie otrzymał. Mało kto może wszystkie kody od razu zrealizować, ale prawie wszyscy mogą na spokojnie zaplanować korzystniejsze zakupy i wybrać produkty, które w danej chwili są im faktycznie potrzebne.
Sklepy internetowe informują swoich klientów o możliwości skorzystania z bonu promocyjnego za pomocą:
- mailingu z treściami marketingowymi;
- SMS z informacją o e-kodach;
- social media (profile firmowe na Facebook, Instagram lub TikTok);
- witryny internetowej marki;
- sklepu internetowego;
- ulotek wysłanych wraz z ostatnim zamówieniem ze sklepu;
- portalu odpowiedzialnego za informowanie konsumentów o wszystkich aktualnych kodach ze zniżkami.
Najczęściej kody rabatowe mają określony czas ważności. Oznacza to, że można z nich skorzystać tylko w terminie określonym w kodzie. Kod w ogóle nie zadziała, gdy będzie przed terminem lub po terminie.
Niektóre sklepy decydują się na przydzielanie kodów stałych lub kodów ze zniżkami, które zależą od wartości zakupów. Są też sklepy, które za rabat pobierają roczną lub półroczną opłatę symboliczną.
Branże, które najchętniej wysyłają kody rabatowe do klientów
Jeśli chodzi o branże, które często generują bony promocyjne dla swoich stałych lub potencjalnych klientów, są to głównie:
- Branża modowa — na każdy rodzaj odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej;
- Branża obuwnicza — na buty dla kobiet, mężczyzn i dzieci na każdą porę roku;
- Branża kosmetyczna i perfumeryjna — zazwyczaj na wybrane marki;
- Gastronomia — jedzenie na dowóz, zamawiane za pomocą portali gastronomicznych;
- branża RTV / AGD — na każdy rodzaj sprzętu na użytek domowy lub firmowy;
- Branża jubilerska — na biżuterię złotą i srebrną, a także zegarki;
- Motoryzacja — na wybrane pojazdy lub usługi;
- Turystyka — na wyjazdy krajowe i zagraniczne;
- Branża zoologiczna — na produkty dla zwierząt domowych;
- Branża finansowa (głównie firmy pozabankowe) – na chwilówki i pożyczki długoterminowe.
Jak aktywować kody rabatowe w sklepie internetowym?
Klienci wybierają produkty, które chcą zamówić w sklepie online. Następnie sprawdzają zawartość koszyka. Jest w nim rubryka, w której należy umieścić kod zniżkowy. Można go skopiować lub wpisać. Trzeba kliknąć “aktywuj kod rabatowy”. System potwierdzi aktywację e-kodu. Kod obniża wartość koszyka o określony w nim rabat wyrażony w PLN lub w procentach. W podsumowaniu zamówienia klient widzi, ile pieniędzy zostało w jego kieszeni dzięki wykorzystaniu kodu.
Gdy kod nie zadziałał, oznacza to, że:
- Już nie obowiązuje lub jeszcze nie obowiązuje;
- Został wcześniej wykorzystany. Kody najczęściej są jednorazowe, więc za ich pomocą można skorzystać z rabatu jedynie raz;
- Kod został źle przepisany. Wygodniej jest go kopiować i wklejać do właściwej rubryki w koszyku;
- Wystąpił błąd w systemie sklepu online. W tym przypadku wystarczy zgłosić problem obsłudze sklepu, która postara się jak najszybciej go rozwiązać z korzyścią dla klienta.