Wysoka inflacja wpływa bezpośrednio na kieszenie Polaków. Zdrożało niemal wszystko, od produktów spożywczych, chemii gospodarczej i kosmetyków kończąc na materiałach budowlanych i wystroju wnętrz. Wiele osób zostało zmuszonych do oszczędzania i baczniejszego przyglądania się każdej wydawanej złotówce. Jeszcze niedawno beztroskie wizyty w restauracjach, które były na miarę możliwości wielu osób stały się coraz mniej dostępne.
Wysokie koszty prowadzenia działalności, takie jak wzrost cen gazu, prądu, wynagrodzeń pracowników i produktów spożywczych wpłynęły bezpośrednio na ceny dań oferowane klientom w menu. Z kuponów rabatowych najczęściej korzystały osoby młode, które miały zainstalowane aplikacje do popularnych fast foodów. Dysponując małą ilością gotówki szukały zniżek i promocji. Osoby starsze, które decydowały się na wyjście do restauracji lub zakupy jedzenia na wynos nawet nie sprawdzały promocji i kodów rabatowych.
Rosnąca liczba osób korzystających z kodów rabatowych
Trudna sytuacja gospodarcza, która dotyka coraz więcej osób sprawia, że stale zwiększa się liczba tych, których interesują zakupy w obniżonych cenach. Ilość wyszukiwanych promocji, kodów rabatowych i zniżek w Internecie w ostatnim czasie zdecydowanie wzrosła. Klienci nie chcą rezygnować ze swoich przyzwyczajeń ale jednocześnie nie zamierzają obniżać swojego standardu życia. Jeżeli do tej pory mogli pozwolić sobie na wizyty w restauracji i zakup jedzenia na wynos kilkanaście razy w ciągu miesiąca nadal chcą to robić. Wzrost cen sprawił, że wydają więcej niż wcześniej.
Dlatego szukają kodów rabatowych, promocji lub innych zachęt skierowanych do klientów bezpośrednio z restauracji. Na przykład oferta zakupu określonych produktów połączona z otrzymaniem gratis napoju lub dodatkowego dania. Inną zachętą jest darmowy dowóz. Wszystkie działania restauracji zmierzające do pozyskania i utrzymania klientów są mile widziane. Klienci przyzwyczajeni do kupowania na promocjach i z kodami rabatowymi w sklepach internetowych tego samego oczekują od innych przedsiębiorców. Zyskują Ci, którzy szybko dostosowują się do tych oczekiwań. Kto nie będzie na topie z czasem zniknie z rynku.
Kody rabatowe i promocje
Internet sprawił, że klienci są w stanie bardzo szybko znaleźć produkty najtańsze. Jeżeli będą one takiej samej jakości lub podobnej z pewnością wybiorą w niższej cenie. Restauracje pomimo bardzo dużych kosztów także muszą obserwować rynek i szybko reagować. Jeżeli nie będą prowadzić działań zachęcających klientów do korzystania z nich mogą nie przetrwać. Mniej liczy się tradycja i wieloletnia działalność niż cena i opinia innych klientów. Anonimowość na jaką pozwala Internet sprawia, że klienci nie mają oporów z pisaniem negatywnych uwag. Kilka takich wpisów może zrujnować firmę i będzie musiała się zamknąć.
Obsługa klienta i ukłon w jego kierunku jeszcze nigdy nie był tak ważny. Nawet najdrobniejsze potknięcia mogą zostać wyolbrzymione i wpłynąć na reputację firmy i ilość klientów. Każde działanie w stronę pozyskania klientów i ich przekonania do siebie z pewnością są mile widziane. Dlatego kupony rabatowe czy kody zniżkowe na przykład na kolację, czy promocyjne ceny posiłków w godzinach najmniejszego ruchu są także ciekawą ofertą, szczególnie dla osób pracujących, które mają przerwę na lunch i w tym czasie mogą wyjść do restauracji.