Kody promocyjne w czasach drożyzny są po prostu bezcenne. Każdy wyraźnie widzi, co się dzieje z cenami w sklepach. Z dnia na dzień wszystko drastycznie drożeje. W sklepach stacjonarnych półki z najtańszymi produktami zaczynają świecić pustkami. W sklepach internetowych zdecydowanie łatwiej jest kupować produkty w korzystnych cenach. Takie zakupy ułatwią Ci kody rabatowe. Sprawdź, dlaczego kody promocyjne mogą stanowić ulgę dla Twojego portfela!
Inflacja, czyli kiedy ostatnio było tak drogo?
Rok 2022 zatrwożył wszystkich szalejącą inflacją. Drożeje dosłownie wszystko. Rosną raty kredytów gotówkowych i hipotecznych. Wzrastają opłaty związane z utrzymaniem mieszkania. Ludzie spodziewają się szokujących faktur za prąd i gaz. Różnice w cenach wprawiają konsumentów w osłupienie. Chociaż rząd planuje wdrażanie programów osłonowych, ktoś musi ponieść ich koszt. Będą to podatnicy. Poza tym żadna tarcza antyinflacyjna nie będzie dotyczyć wydatków na codzienne zakupy.
Na dwucyfrową inflację przyczyniły się między innymi:
- Pandemia koronawirusa, w trakcie której zablokowano działalność kluczowych branż.
- Wybuch wojny na Ukrainie. Atak Rosji na niepodległe państwo ma ogromny wpływ na to, co się dzieje w gospodarce. W tym przypadku może też chodzić o problemy z dostawami gazu.
- Blokada środków z UE dla Polski.
- Rozdawnictwo środków z budżetu państwa na różne cele społeczne i tarcze chroniące przed negatywnymi skutkami w czasie stanu epidemii koronawirusa w Polsce.
- Zmiany w systemie podatkowym, tzw. Polski Ład, które spowodowały masowe zamykanie firm działających w skali mikro.
Ostatnio tak „brutalna” inflacja miała miejsce w latach 90. XX wieku, po zmianie ustroju politycznego. Wówczas ludziom żyło się bardzo ciężko z przyczyn ekonomicznych. Po wejściu Polski do UE Polakom zaczęło się żyć zdecydowanie lepiej. Przyzwyczaili się do życia na dobrym poziomie.
Nawet w czasie najgorszych momentów związanych z pandemią koronawirusa nie oszczędzali na zakupach w sklepach internetowych. Handel musiał zresztą przenieść się do Internetu. Obecnie ludzie starają się robić mocno przemyślane zakupy. Dlatego tak ważne dla nich stały się kody promocyjne.
Kod zniżkowy jest kodem pożądanym
Współczesny klient bardzo potrzebuje rabatów. Przykładem może być przeciętny koszyk z artykułami spożywczymi. Jeszcze jakiś czas temu dwuosobowe gospodarstwo domowe wydawało na żywność około 250 zł tygodniowo. Obecnie za te pieniądze może kupić dużo mniej produktów — i to dużo gorszej jakości.
Kto nie kupił droższych lub luksusowych produktów w czasie wakacji, obecnie widzi, że ceny poszybowały w górę nawet o kilkaset złotych (lub więcej). Nikt nie wie, w którym momencie zahamuje inflacja. Ludzie patrzą z niedowierzaniem na ceny i wstrzymują swoje decyzje zakupowe.
Są też osoby, które właśnie w tej chwili realizują swoje plany związane z zakupami. Uważają, że obecne ceny to „last minute” przed kolejnymi skokami cen. Chętnie wykorzystują kody promocyjne, gdyż dzięki nim mogą kupić taniej i więcej.
Jak otrzymać kody promocyjne?
Klienci sklepów internetowych mogą otrzymać kody z rabatami w sytuacjach takich jak:
- Pierwsze zakupy. Po wejściu na stronę sklepu internetowego można sprawdzić, czy na klientów czeka specjalna zniżka dla nowych klientów. To dość częste zjawisko, które ma zachęcić do zakupów internautów, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z oferty e-sklepu;
- Zapisanie się do newsletter-a. Podanie e-maila lub numeru telefonu to szansa na otrzymanie informacji o bonach z rabatami;
- Obserwowanie profili sklepów w social mediach;
- Sprawdzenie, czy w przesyłce ze sklepu nie ma ulotki lub wizytówki z e-kodem rabatowym;
- Najlepszym rozwiązaniem jest jednak portal wyspecjalizowany w informowaniu konsumentów o wszystkich aktualnych promocjach. Można w nim znaleźć działające kody promocyjne. Przejrzysty układ portalu pozwala na łatwe znalezienie najlepszych zniżek. Klienci nie marnują czasu na testowanie przeterminowanych kodów (to się zdarza, gdy klient nie zauważy, że e-kod rabatowy przestał już obowiązywać). Zniżkę w sklepie internetowym uruchomią wyłącznie aktywne kody promocyjne.
Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, to kody rabatowe można znaleźć:
- Na drugiej stronie paragonu lub jako załącznik do paragonu.
- W gazetce promocyjnej.
- W aplikacji (najczęściej dotyczy to wybranego asortymentu).
- Po wypełnieniu ankiety na przykład na temat oceny jakości obsługi klienta.
Kody promocyjne pozwalają sporo zaoszczędzić. W dzisiejszych czasach każda zniżka ma znaczenie. Praktycznie każdy klient chce kupować taniej. Takie kody to również korzyść dla sklepu internetowego lub tradycyjnego. Proponując kody ze zniżkami, sklep wzbudza zainteresowanie klientów. Konsumenci, widząc kody promocyjne, zdecydowanie chętniej dokonują zakupów w danym sklepie.
Taka forma promocji jest skuteczniejsza od najkosztowniejszej reklamy. Klient skusi się na zakupy, bo widzi dla siebie „namacalną” korzyść. Jeśli sklep zauważy, że klient od dłuższego czasu nie składał zamówienia, z pewnością wyśle zaproszenie na zakupy w postaci atrakcyjnego kodu rabatowego.