Kody promocyjne to znakomita okazja do promocji sklepu. Klienci bardzo chętnie sięgają po rabaty, gdyż każda oszczędność dla ich portfela jest zawsze mile widziana. Dzięki kuponom z rabatami można po prostu kupić więcej produktów lub zachować pieniądze na inne cele. Działania marketingowe, które mają na celu zachęcenie klientów do zrobienia zakupów w danym sklepie, występują w ciągu całego roku. Najlepszy czas na przekazywanie kodów promocyjnych to okres przedświąteczny. Sprawdź, dlaczego kody promocyjne odgrywają ważną rolę w każdym budżecie domowym!
Kody promocyjne a ceny w sklepach
Ogólnie rzecz ujmując, konsumenci lubią robić zakupy w sklepach stacjonarnych i w sklepach internetowych. Nie musi tutaj wcale chodzić o produkty pierwszej potrzeby typu artykuły spożywcze czy środki higieny intymnej. Sam proces wybierania produktów i finalizowania kupna daje ludziom ogromną przyjemność. Ludzie lubią spędzać wolny czas w centrach handlowych. Coraz więcej osób podejmuje decyzję o robieniu zakupów w różnych sklepach internetowych.
Chociaż e-sklepy nie są żadną nowością, to pandemia koronawirusa całkowicie zmodyfikowała nawyki konsumenckie. Ograniczenia sanitarne spowodowały, że ludzie mieli utrudniony dostęp do tradycyjnych sklepów. O ile wielbicieli sklepów internetowych w ogóle nie trzeba było przekonywać do e-sklepów, to osoby oporne na internet musiały przestawić się na nową zakupową rzeczywistość.
Klienci zaczęli doceniać sklepy internetowe z uwagi na korzystne ceny produktów i liczne kody promocyjne. Wiele osób zauważyło, że w internecie można zrobić zakupy dużo taniej niż w sklepie stacjonarnym. Nie dotyczy to sieciówek, które raczej trzymają się jednolitych cen we wszystkich sklepach.
Ten problem dotyczył również wielu firm, które broniły się przed założeniem sklepu internetowego. Nowe realia zmusiły ich do zmiany strategii sprzedażowej. W czasie pandemicznym handel elektroniczny stał się przestrzenią, w której nie ma żadnych zakazów co do ilości osób w sklepie czy nakazów zamknięcia galerii handlowej. Do internetu musiały przenieść się też usługi i restauracje. Do tej pory wiele z nich oferuje kody promocyjne na dania z dowozem.
Jak zrobić tańsze zakupy na święta?
Obecnie mamy do czynienia z drożyzną. Szalejąca inflacja przyczynia się do gwałtownego wzrostu cen produktów i usług. Ma to bardzo negatywny wpływ na finanse przeciętnego człowieka.
Ludzie zastanawiają się, jak mają zrobić tanie zakupy na święta. Nie wiedzą, ile święta będą ich kosztowały. Wiele osób nie chce rezygnować z dotychczasowego standardu życia.
Sposobem na świąteczne zakupy są kody promocyjne. Warto sprawdzać, co dany sklep wysyła na przykład w ramach mailingu. Być może mail skrywa w sobie atrakcyjny e-kod. Robiąc zakupy w dużych sklepach stacjonarnych, warto zerknąć na druga stronę paragonu lub zapytać kasjerkę o rabaty na kolejne zakupy.
Nie ulega żadnej wątpliwości, że kody promocyjne pomogą konsumentom zorganizować tańsze święta. Takie rodzaje bonów dotyczą również sklepów spożywczych. Kody można wykorzystać w trakcie wybierania prezentów świątecznych dla rodziny i przyjaciół. Można też analizować gazetki promocyjne i kupować taniej produkty z długim terminem ważności.
Niektóre kody mogą dotyczyć darmowej dostawy, co też jest ważne dla klientów. Wówczas darmowa dostawa nie będzie dotyczyła wymogu na przykład 300 zł, ale aktywuje się przy koszyku wartym 100 zł.
Gdzie znajdują się najczęściej kody promocyjne?
Kupony rabatowe najczęściej można znaleźć:
- w mailach ze sklepu internetowego,
- na profilu sklepu w social media,
- na stronie głównej sklepu internetowego (nie zawsze takie kody promocyjne są od razu widoczne, trzeba je wyszukać),
- w portalach wyspecjalizowanych w promocji takich kodów, gdzie dostępne są wyłącznie aktualne kody do większości sklepów. Ta opcja mocno ułatwia szukanie kodów zniżkowych w internecie. Nie trzeba szukać w każdym sklepie osobno, gdyż wszystkie kody rabatowe są pod ręką,
- na paragonach (po drugiej stronie),
- w gazetkach promocyjnych,
- w kampaniach reklamowych różnego typu,
- w paczkach przysłanych ze sklepu internetowego wraz z zamówionymi produktami.
Co trzeba sprawdzić przed wykorzystaniem kodu uprawniającego do zniżki?
Każda firma może generować zupełnie inne zasady korzystania z kodów rabatowych. Najczęściej jednak chodzi o to, by sprawdzić:
- termin ważności kodu promocyjnego,
- kwotę lub wartość wyrażoną w procentach,
- czy nie ma ograniczeń co do produktów,
- czy promocje mogą się łączyć,
- czy kod jest jednorazowy,
- jakie jest minimum zakupowe (czyli najniższa wartość koszyka, która pozwoli aktywować kod),
- bardziej dociekliwe osoby mogą zapoznać się z pełnym regulaminem dotyczących kodów rabatowych, który można znaleźć na stronie sklepu.
Przed świętami każde gospodarstwo ma bardzo dużo wydatków. Każdy wie, że w tym czasie wydaje więcej pieniędzy, niż zazwyczaj. Dlatego warto kolekcjonować i we właściwym czasie wykorzystywać kody promocyjne, które z pewnością okażą się bardzo przyjazne dla portfela.