Chyba każdy uwielbia promocje, rabaty i gratisy. Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy to z pewnością przyjemna perspektywa. W artykule przedstawiamy dostępne rodzaje tego typu okazji. Mogą się bowiem różnić w zależności od rodzaju, czy też miejsca, w którym są proponowane. Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i zacznij oszczędzać pieniądze!
Czym są i jak działają kody promocyjne?
Kody promocyjne to po prostu zniżki, które udostępniają sklepy internetowe. W zależności od rodzaju, taki kod promocyjny może być zniżką procentową na zakupy, czy też zniżką w określonej wysokości. Podczas dokonywania zakupów online wystarczy wpisać treść kodu w wyznaczone do tego pole. Najczęściej znajduje się ono w koszyku zamówienia. Wówczas cena końcowa za zamówienie zostaje obniżona o kilka, do nawet kilkunastu procent.
Co ważne, kody promocyjne stosują niemalże wszystkie firmy, niezależnie od branży. Są to więc nie tylko sklepy z różnych branż, ale także biura podróży, firmy ubezpieczeniowe, banki, czy telekomy. W przypadku takich branż zniżki są jednak rzadziej udzielane, ale wciąż warto na nie polować.
Kupony rabatowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze – często są to niemałe sumy. Należy pamiętać, że takie okazje są w pełni darmowe. Jeśli więc widzisz oferty z kodami rabatowymi przyznawanymi po wpłaceniu określonej kwoty – ignoruj je.
Zdarza się, że otrzymanie kodu promocyjnego wymaga spełnienia określonych warunków. Może to być np. konkretna kwota za zamówienie. Sklepy często oferują darmową dostawę przy zamówieniu za 100 czy 200 zł. Innym przykładem jest udzielenie rabatu, który może zostać wykorzystany przy złożeniu zamówienia za konkretną kwotę, np. 50 zł.
Unikalne kody promocyjne – kierowane do konkretnej osoby
Jedne z dostępnych kodów promocyjnych to te unikalne, generowane indywidualnie dla danej osoby. Tutaj zasada działania jest taka sama, jak ma to miejsce w przypadku innych kodów. Wystarczy go bowiem wprowadzić w odpowiednie pole przy finalizacji zamówienia.
Unikalne kody promocyjne przyznaje się z wielu powodów. Często otrzymują je stali klienci, którzy regularnie dokonują zakupów w danym sklepie. Niektóre firmy przyznają kody rabatowe także z okazji urodzin, jako formę prezentu. Tutaj jednak niezbędne jest podanie daty urodzin podczas rejestracji w wybranym sklepie internetowym.
Coraz to więcej firm proponuje również kod promocyjny za polecenie. Może to działać np. na takiej zasadzie, że za zakup przez inną osobę z Twojego linku przyznawany jest rabat – zarówno jednej, jak i drugiej stronie.
Kody promocyjne na darmową wysyłkę
Kody promocyjne wcale nie muszą wiązać się ze zniżką na zakupy. Sklepy coraz częściej proponują również kody na darmową wysyłkę. Podobnie jak i w przypadku klasycznych zniżek, tak i tutaj – kod na darmową wysyłkę może zostać przypisany indywidualnie do jednej osoby, jednak może to być również promocja skierowana do wszystkich klientów, np. z okazji urodzin marki, Black Week, czy też świąt.
Zazwyczaj kod na darmową wysyłkę jest łączony również z innymi rabatami i promocjami, a to oznacza dodatkowe korzyści.
Gratisy, czyli dodatkowe produkty
Choć gratisy to nie są stricte promocje, również stanowią swego rodzaju okazję oferowaną przez sklepy. Są to dodatkowe produkty, które dołącza się do zamówień. Najczęściej stanowią niewielkie akcesoria, np. próbki przeznaczone do testów.
Gratisy dołącza się często do dużych zamówień, jako swego rodzaju podziękowanie. Niektóre mniejsze sklepy dołączają gratisy niezależnie od ceny zamówienia. Informacja o gratisie może być wyświetlona na którymś z etapów realizacji zamówienia, jednak wcale nie musi. Może to być niespodzianka.
Kody promocyjne od influencerów i blogerów
Obecnie powszechną praktyką jest zlecanie reklamy popularnej osobie, np. blogerowi, czy też youtuberowi. Taka osoba może również uzyskać unikalny kod promocyjny, z którego skorzystają osoby obserwujące. Wysokość kodu promocyjnego jest określana zarówno w procentach, jak i w kwocie.
Ten prosty sposób pozwala zarobić influencerowi i oszczędzić pieniądze obserwującym. Często jest tak, że popularna osoba otrzymuje określone wynagrodzenie nie tylko za reklamę, ale także za każdy zakup z dedykowanego kodu. Dzięki temu jej wynagrodzenie jest proporcjonalne do osiągniętych efektów.
Rabaty procentowe i na określoną kwotę
Kody promocyjne można podzielić na rodzaje udzielonego rabatu. Wyróżnia się rabaty procentowe oraz te na określoną kwotę. Te pierwsze mogą wynosić np. 5, 10, 15 czy 20%. Kody promocyjne na kwotę mogą obniżać wartość zamówienia, np. o 10, 20, czy 30 zł.
Zaletą kodów na kwotę jest fakt, że można je śmiało wykorzystać przy niewielkim zamówieniu, a rabat wciąż będzie spory. Nieco inaczej wygląda to w przypadku kodów procentowych, przy których zaoszczędzone pieniądze zależą od wartości zamówienia.