Kod zniżkowy na Nowy Rok może przydać się konsumentom, którzy do przedświątecznych zakupów podchodzili w sposób umiarkowany. Przyda się też osobom, które Święta Bożego Narodzenia wykorzystały na wyjazd krajowy lub zagraniczny. Takie osoby najprawdopodobniej nie mają już zapasów podstawowych produktów. Dlatego będą chciały wykorzystać kod zniżkowy na zakupy w Nowym Roku. Dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci aktywacja bonów rabatowych!
Zakupy na Nowy Rok z kuponami rabatowymi
Ogólnie rzecz biorąc, chyba nikt nie wie, jakie będą ceny w Nowym Roku. Można spodziewać się dalszych podwyżek i skoku inflacji. Dlatego rozsądnie jest zrobić większe zakupy pod koniec roku, by mieć zapasy produktów wraz z nastaniem Nowego Roku.
Dla firm zakupy poświąteczne to ostatnia szansa na wrzucenie ich w koszty. Potrzeby zakupowe mogą być bardzo urozmaicone. Mogą to być braki w artykułach spożywczych, w środkach do higieny osobistej, w garderobie czy w sprzęcie na użytek firmowy lub prywatny. Wiele osób będzie chciało zaopatrzyć się w produkty dla dzieci. Klienci sklepów zoologicznych być może będą chcieli zaopatrzyć się w karmę dla swoich pupili.
Dlatego w tym okresie praktycznie każdemu może się przydać kod zniżkowy. Oczywiście nie wszyscy rzucą się w wir poświątecznych zakupów. Sporo też zależeć może od sytuacji gospodarczej po Świętach Bożego Narodzenia, a także od tego, w jakim kierunku potoczy się wojna w Ukrainie i inne niekorzystne polityczne rozgrywki na świecie. Tysiące osób mogą w ogóle nie chcieć wydawać pieniędzy.
Trzeba pamiętać, że końcówka roku to czas inwentaryzacji magazynowej. Małe sklepiki mogą nie obsługiwać swoich klientów. Ten problem raczej nie będzie widoczny w sklepach internetowych oraz w sklepach wielkopowierzchniowych. W tego rodzaju placówkach handlowych inwentaryzacje przebiegają sprawnie. Chodzi o to, by nie zaburzać klientom rytmu robienia standardowych zakupów. Kod zniżkowy ma również na celu zachęcenie konsumentów do wykupienia towarów, które nadal zalegają w magazynach.
Dla kogo bardzo ważny jest kod zniżkowy?
Jeśli chodzi o bony rabatowe, to mają one szczególne znaczenie dla:
- Osób oszczędnych i prowadzących ekonomiczny styl życia;
- Osób obawiających się negatywnych skutków kryzysu gospodarczego;
- Osób zmęczonych drastycznymi efektami inflacji i wzrostu cen w sklepach;
- Osób kochających zakupy, które nie chcą przepłacać za wybrane produkty;
- Osób, które robią większe zakupy;
- Osób, które obawiają się tego, czy po Nowym Roku w sklepach nie będzie pustych półek;
- Osób, które mogą być lojalne względem danego sklepu, gdy będą regularnie dostawać kod zniżkowy do wykorzystania na kolejne zakupy.
Kod zniżkowy — jak zdobyć?
Sklepy udostępniają kody ze zniżkami w urozmaicony sposób. Przykładowo:
- Sklepy mogą zdobyć legalny dostęp do bazy mailingowej i rozsyłać kody rabatowe do potencjalnych klientów. Zachęcają do złożenia pierwszego zamówienia za pomocą bardzo atrakcyjnego kodu zniżkowego;
- Jeśli klienci sklepów wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych za pomocą e-mail, to mogą spodziewać się bonów zniżkowych przekazywanych na różne okazje;
- Klienci sami mogą sprawdzać w sklepie internetowym, czy pojawiły się nowe kody. Takie dane są umieszczane zazwyczaj w widocznym miejscu, więc nie trzeba zbytnio ich szukać;
- Klienci mogą obserwować profile sklepów w mediach społecznościowych, gdzie są podawane informacje o kodach;
- Klienci mogą być odbiorcami SMS z kodami rabatowymi;
- Kod zniżkowy może być umieszczony w aplikacji sklepu;
- Internauci mogą sprawdzać aktualne kody ze zniżkami w portalu, który specjalizuje się w promocji bonów rabatowych.
Klienci powinni również sprawdzać zawartość paczek ze sklepów internetowych. Chodzi o to, że w przesyłce może być zawarta ulotka z kodem rabatowym, który ma zachęcić klienta do dokonania kolejnych zakupów.
Niektóre sklepy stosują nadal tradycyjną wysyłkę kodów rabatowych. Najczęściej ma to zastosowanie w sytuacji, gdy sklep utracił klienta. Przesyłając mu kod zniżkowy, stara się zachęcić konsumenta do szybkiego powrotu.
Tradycyjne sklepy umieszczają kody rabatowe na odwrocie paragonu lub wysyłają je do Klienów w podziękowaniu za wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji klienta czy ogólnej oceny sklepu.
W jaki sposób uruchomić kod zniżkowy?
Mając bon rabatowy, w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić, czy jest aktualny. Kod po terminie obowiązywania nie zadziała — próby wykorzystania takiego kodu nie mają sensu. Aktualny e-kod wystarczy skopiować i wkleić do właściwej rubryki w koszyku w sklepie internetowym. Następnie trzeba kliknąć przycisk “aktywuj”. Od razu można zobaczyć zmianę ceny. Pojawia się również informacja, jaka jest wartość rabatu.
W sklepach tradycyjnych aktywacja kodu wygląda nieco inaczej. Kod musi być okazany i zeskanowany w kasie przez obsługę sklepu. Jeśli pojawi się błąd, trzeba udać się do Biura Obsługi Klienta, gdzie będzie można odzyskać należny rabat.