autor: Piotr Zaorski

Kod zniżkowy to nic innego jak zaproszenie klientów do sklepu na zakupy. Oczywiście można inaczej definiować taki rodzaj kodu. Ogólnie rzecz biorąc, chodzi w nim o to, by poprzez obietnicę obniżenia ceny o wartość wyrażoną w PLN lub w procentach skusić klientów do dokonania zakupów. Kupony rabatowe to narzędzia bardzo proste w obsłudze. Wystarczy zapoznać się z podstawowymi zasadami korzystania z rabatów. Dowiedz się, kiedy warto aktywować kupony promocyjne!

Każdy może otrzymać kod zniżkowy

Coraz więcej sklepów stacjonarnych i internetowych generuje kody zniżkowe dla stałych i nowych klientów. Chociaż kod obniża kwotę do zapłaty, to ta forma zapraszania klientów na zakupy okazuje się skuteczniejsza od jakiejkolwiek innej reklamy. Dzisiaj na zakupy świadomych konsumentów nie przyciągnie top modelka. Oczywiście firmy nadal tworzą rozmaite kampanie reklamowe z udziałem sławnych osób, ale mądry klient zapyta, jakie będzie mieć korzyści, gdy da się złapać na taką reklamę. Okazuje się, że w dobie kryzysu gospodarczego najatrakcyjniejszy wabik na klienta to właśnie kod zniżkowy.

Zdecydowana większość konsumentów zaczyna zastanawiać się nad rozsądnym robieniem zakupów. Do tej pory klienci kupowali dużo i chętnie, nawet jeśli jakieś produkty w ogóle nie były im potrzebne. Z uwagi na gwałtowne wzrosty cen na wszelkiego rodzaju produkty, konsumenci sami zaczynają pytać w sklepie o kod zniżkowy. Ludzie raczej nie chcą zmieniać swoich życiowych standardów na gorsze, przez co szukają okazji na tańsze zakupy.

Szalejąca inflacja to szkodliwe dla wszystkich gospodarstw domowych zjawisko. Drożyzna zaczyna przytłaczać większość gospodarstw domowych. Sklepy stacjonarne i internetowe będą mogły utrzymać klientów, gdy będą dostarczać im atrakcyjne kody promocyjne. 

Sklepy mają wiele okazji do wysyłania takich kodów do klientów. Bardzo popularny jest większy kod zniżkowy na pierwsze zakupy. W ten sposób można zdobyć i utrzymać zupełnie nowych klientów.

W jaki sposób sklep wysyła kod zniżkowy?

Sklepy internetowe mają w zwyczaju wysyłać kody rabatowe w mailingach do swoich stałych klientów. Mogą też korzystać z baz, w których znajdują się maile do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie materiałów reklamowych. Niektóre sklepy komunikują się z klientami za pomocą SMS, gdzie w treści znajdują się kody obniżające cenę produktów. 

Typowym zabiegiem jest umieszczenie kodu zniżkowego na stronie głównej sklepu internetowego. Problem polega na tym, że taki kod widzą osoby, które po prostu chcą w danej chwili coś kupić. Kodu nie zobaczą osoby, które aktualnie nie odwiedzają e-sklepu. Dobrym sposobem jest umieszczenie grafiki z kodem w social media. 

Najlepsza metoda dla klientów to portal informujący internautów o wszystkich aktualnych kodach zniżkowych dostępnych w sklepach internetowych (czasem też w stacjonarnych). Klient od razu zobaczy aktualny kod zniżkowy do sklepu, który go interesuje. Nie musi tracić czasu na poszukiwania kodów i zastanawiania się, czy kody w danej chwili są ważnie. Warto pamiętać, że kod po terminie swojej ważności nie będzie możliwy do aktywowania.

Co daje kod rabatowy?

Ogólnie ujmując, kod zniżkowy umożliwia obniżenie kwoty do zapłaty w kasie e-sklepu lub sklepu tradycyjnego. W zależności od polityki sprzedażowej firmy lub strategii promocji sklepu kod może zmniejszyć cenę wybranych, lub wszystkich produktów. Konsument musi mieć dostęp do regulaminu korzystania z takiego kodu. Zazwyczaj klientom wystarczy wiedza o terminie ważności kodu, czy promocje można łączyć, a także jaka jest wartość rabatu.

Kod zniżkowy daje szansę na tańsze zakupy. Można go wykorzystywać w czasie jego obowiązywania. Nie ma znaczenia, czy jest to kod wysyłany do klientów zupełnie bez okazji, czy na święta. Kod powinno się wykorzystywać wtedy, gdy ma się ochotę lub potrzebę złożenia zamówienia w sklepie internetowym, lub pójścia na zakupy. Nie trzeba wykorzystywać każdego kodu zniżkowego, który wpadnie do skrzynki mailowej. Nawet jeśli kod zniżkowy przepadnie, można spodziewać się, że za jakiś czas sklep wygeneruje kolejny.

Kod zniżkowy a zakupy z odroczoną płatnością

Dużo sklepów internetowych umożliwia skorzystanie z płatności odroczonej. Działą to na zasadzie, że klient może już teraz otrzymać zamówienie, ale musi zapłacić za nie w ciągu 30 dni. Zakupy opłaca instytucja finansowa. Pierwszy miesiąc korzystania z takiej opcji może być darmowy, natomiast wejście w system ratalny oznacza naliczanie odsetek. Przy zakupach z odroczoną płatnością kod zniżkowy normalnie powinien zadziałać.

Czy warto kupować w sklepach, które nie dają klientom kodów rabatowych?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż każdy sam podejmuje decyzje o tym, gdzie chce robić zakupy. Można jedynie zasugerować, że w dzisiejszych czasach kod zniżkowy umożliwia robienie dużo tańszych zakupów. Jeśli dodatkowo sklep nie oferuje żadnych promocji, to po co robić w nim zakupy i przepłacać, skoro w innych sklepach można kupić taniej za pomocą kodów z rabatami?

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności