Praktycznie każdy może spodziewać się wielu wydatków przed Świętami Bożego Narodzenia. Największy problem polega na tym, że szaleje inflacja. Na każdym kroku widać drożyznę. Z tego powodu konsumenci mają obawy związane z tegorocznymi kosztami organizacji Wigilii i pozostałych świątecznych dni. Na pomoc przychodzi kod rabatowy. Sprawdź, jak zdobyć kody zniżkowe i dlaczego warto z nich korzystać!
Co najczęściej klienci kupują na święta?
Można powiedzieć, że ludzie nie wyobrażają sobie obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia bez obficie zastawionego stołu. W Wigilię może chodzić o tradycyjnych 12 potraw. Nie jest powiedziane, że współcześnie każdy przygotowuje aż tyle dań. Ogólnie rzecz ujmując, w czasie świąt faktycznie w większości domów pojawia się bardzo dużo jedzenia, szykowanego specjalnie pod kątem Bożego Narodzenia. Są osoby, które na przykład nie lubią ryb lub nie akceptują metod obchodzenia się sklepów z karpiem, przez co modyfikują świąteczne potrawy na własny sposób. Bez względu na to, co znajdzie się na stole, warto brać pod uwagę możliwość wykorzystania kodów promocyjnych. Jeśli chodzi o zakupy spożywcze, kod rabatowy może być przed świętami wydawany przez sklepy stacjonarne i internetowe.
Od czasu wybuchu epidemii COVID -19 można zauważyć zwiększenie liczby spożywczych sklepów działających w trybie online. Takie zakupy są bardzo wygodne. Można sortować zakupy na przykład po samych promocjach. Jeśli jakiś produkt w trakcie dostawy nie odpowiada klientowi, można go oddać kurierowi od razu, a sklep zwróci pieniądze. E-sklepy spożywcze bardzo troszczą się o jakość dostarczanych produktów. Takie zakupy są zawsze starannie zapakowane. Mrożonki są przewożone w specjalnych warunkach. Niektóre ze sklepów pakują zakupy wyłącznie w kartony lub w torby papierowe. Tuż przed samymi świętami można spodziewać się „oblężenia” tego rodzaju sklepów. Dlatego lepiej jest wcześniej zarezerwować termin dostawy.
Oprócz produktów spożywczych, konsumenci poszukują atrakcyjnych prezentów dla swoich bliskich. W tym przypadku również warto wykorzystać kod rabatowy. Nie ma znaczenia, czy jest to jeden prezent, czy więcej — kupon promocyjny musi obniżyć cenę o obiecaną przez sklep wartość. Może to być obniżka pomiędzy 5 a 30%. Większych zmian cen można spodziewać się raczej jedynie na wyprzedażach lub w outletach.
Czas na świąteczne zakupy
Konsumenci przed samymi świętami bardzo często decydują się na wymianę sprzętu AGD/RTV. W zasadzie jest to bardzo dobry czas na zakup nowej lodówki, zamrażalki, zmywarki, pralki lub suszarki bębnowej. Od razu można zlecić odbiór starych urządzeń, dzięki czemu przestarzałe urządzenia nie będą zagracać mieszkania. Trzeba pamiętać, że elektrośmieci nie mogą być wystawiane na śmietnik zlokalizowany na posesji. Nawet jeśli ktoś je faktycznie wystawi, to nikt tych rzeczy nie odbierze. Musi być specjalne zlecenie na takie odbiory. Stoi ono po stronie właścicieli tego typu urządzeń.
Zaletą kupowania nowych produktów AGD/RTV jest ich energooszczędność, co ma ogromne znaczenie w czasach kryzysu energetycznego i wzrostu kosztów energii elektrycznej. Obecnie większość produktów dostępna jest na każdą kieszeń. Z łatwością można otrzymać raty na takie zakupy. Przed świętami może być sporo promocji typu raty za 0%.
Jak otrzymać kod rabatowy?
Kupony rabatowe można pozyskać z portalu, który zbiera i publikuje informacje o aktualnie obowiązujących kodach zniżkowych. To rozwiązanie ma ogromną korzyść dla klientów: nie trzeba marnować czasu na poszukiwania kodów i sprawdzania, czy faktycznie działają. W internecie nadal widnieje sporo kodów, które są już poza terminem. To może wprowadzać konsumentów w błąd. Kod, którego ważność już minęła, nie ma szansy na zadziałanie. Dlatego warto koncentrować się na portalu, który zapewnia dostęp do wielu aktualnych kodów zniżkowych.
Kod rabatowy można również pobrać:
- Ze strony sklepu internetowego. Może znajdować się na stronie głównej, w panelu klienta lub w zakładce z promocjami.
- Ze swojej skrzynki mailowej. Wiele sklepów internetowych wysyła do swoich stałych i potencjalnych klientów obowiązujący w danej chwili kod rabatowy.
- Z mediów społecznościowych (oficjalne profile sklepów, marek).
- Z ulotek reklamowych.
- Z aplikacji (to najczęściej jest stosowane przez sklepy tradycyjne).
Kod rabatowy — jak się z niego korzysta?
Posługiwanie się kodem promocyjnym jest bardzo proste. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić datę obowiązywania takiego kodu. Kod się nie uruchomi, jeśli będzie przed datą lub po dacie oznaczonej w informacji dotyczącej kuponu. Jeśli ważny kod nie aktywuje się, to jest to błąd leżący po stronie sklepu. Wystarczy go zgłosić do obsługi, która bardzo szybko rozwiąże problem. Nie zgłasza się kodów już nieważnych. Trzeba po prostu poczekać na kolejną akcję marketingową.
Klienci składają zamówienie, czyli wkładają produkty do koszyka. W e-sklepie jest rubryka, do której trzeba wprowadzić posiadany kod rabatowy. W przypadku sklepu stacjonarnego kod należy okazać przy kasie.