autor: Piotr Zaorski

Kod promocyjny stanowi korzystne rozwiązanie nie tylko dla klienta, ale także i dla sklepu, który go proponuje. Jest to narzędzie, które może zwiększyć sprzedaż i wesprzeć rozwój firmy. Sprawdź, jak możesz stosować kody rabatowe i kiedy są one najskuteczniejsze!

Wyróżnienie się na rynku

Proponując kod promocyjny, firma wyróżnia się na tle innych sklepów. W oczach potencjalnego klienta często uznawana jest za bardziej atrakcyjną – nawet jeśli pierwotne ceny są stosunkowo wysokie w porównaniu do konkurencji. 

Kod rabatowy, zwłaszcza czasowy – jest swego rodzaju okazją. Pozwala zaoszczędzić określoną sumę pieniędzy, czego raczej nikt nie chciałby przegapić, zwłaszcza że kod promocyjny najczęściej jest indywidualny, skierowany do konkretnej osoby. Rzadziej stanowi promocję skierowaną do wszystkich klientów. 

Atrakcyjne kody przyciągają zarówno nowych klientów, jak i tych, którzy robili już zakupy w danym sklepie. Okazują się być szczególnie skuteczne w sytuacji, w której klient posiada pozytywne doświadczenia związane z firmą i jest zadowolony ze wcześniejszych zakupów. 

Kod promocyjny jest niezwykle atrakcyjnym narzędziem, który dodatkowo pospiesza przy zakupach. Wiele klientów ma tendencję do zwlekania z zakupami, a tego typu rabat zdecydowanie zachęca do dokonania zakupów w danym momencie.  

Oferując kod promocyjny, pamiętaj o wyczuciu czasu

Kod promocyjny jest szczególnie atrakcyjny w okresach, w których konsumenci najczęściej robią zakupy. Mowa tu m.in. o świętach wielkanocnych i bożonarodzeniowych. To gorący czas, w którym kupuje się prezenty dla rodziny, ale również ozdoby świąteczne, czy nawet ubrania i dodatki, które pozwolą dobrze zaprezentować się podczas kolacji wigilijnej. 

Mniej oczywiste okazje to również Walentynki, Dzień Kobiet, czy też Dzień Mężczyzn. W tych przypadkach skorzystać może jednak mniej firm. Kolejną okazją jest Black Friday. To właśnie z okazji czarnego piątku oferuje się najwięcej kodów rabatowych – tutaj nie ma znaczenia branżach. Black Week cieszy się sporą popularnością. 

Wiele osób już z wyprzedzeniem szykuje się na ten weekend, odkłada pieniądze, a także planuje swoje wydatki. W przypadku Black Week warto jednak zwracać uwagę na ceny, które były jeszcze przed promocjami. Niektóre firmy bowiem nie zmieniają swoich cen, a mimo to deklarują, że ceny produktów są obniżone. Podczas Black Week można liczyć nie tylko na atrakcyjne promocje, ale także darmową wysyłkę – warto więc na nią również zwracać uwagę. 

Kod promocyjny po porzuceniu koszyka – przywrócenie zainteresowania

Ciekawą praktyką jest proponowanie rabatu tuż po tym, jak klient porzuci koszyk. Wówczas najczęściej kod promocyjny przychodzi w wiadomości mailowej lub pojawia się na stronie internetowej. Takie działanie pozwala przywrócić zainteresowanie konsumenta. Nic w tym dziwnego – cena jest jednym z najczęstszych czynników, który powoduje rezygnację z zakupów. Kod promocyjny jest więc przekonujący i znaczna część osób, która otrzymuje go w takiej sytuacji – ostatecznie go wykorzystuje. 

Inną, równie częstą praktyką – jest proponowanie kodu promocyjnego w sytuacji, w której konsument długo przegląda stronę. Zastanawia się i jeszcze nie finalizuje zakupu. Wówczas może to się okazać jeszcze skuteczniejszym działaniem, a to ze względu na fakt, iż klient nie zrezygnował z zakupu. Jeśli już porzucił koszyk, mógł dokonać zakupów na innej stronie, czy też całkowicie stracić zainteresowanie danym produktem. 

Newslettery, linki afiliacyjne, reklamy, kody promocyjne

Kod promocyjny można zaproponować również w newsletterze. Ważne jednak, by mailing nie miał charakteru spamu, bowiem takie działanie może zniechęcać konsumentów. Wysłanie kodu promocyjnego w newsletterze zachęca do dalszej subskrypcji, a także do dokonania zakupu. 

Warto jednak zwracać uwagę na dotychczasowe działania konsumentów oraz produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem. Zaproponowanie kodu promocyjnego to także dobry sposób na zaproszenie do newslettera. Jest to narzędzie pozwalające na zebranie danych o klientach. Umożliwia zbudowanie relacji z klientem, zwiększenie sprzedaży, a także dzielenie się wiedzą z czytelnikami. 

Reklama jest równie dobrym sposobem na to, by zaproponować kod promocyjny. Mowa tu o reklamie na Facebooku, w sieci reklamowej Google, czy nawet poprzez wiadomość SMS. Coraz to więcej firm decyduje się na udzielanie rabatów za pomocą wiadomości tekstowych, jednak warto pamiętać – że w tym przypadku niezbędne jest udzielenie zgody ze strony konsumenta. Produkt może zostać również zareklamowany przez influencera lub okazany podczas wystawy, festiwalu, czy też innego, lokalnego wydarzenia. 

Coraz to częściej spotykaną formą zachęcania do zakupu jest także udostępnianie linków afiliacyjnych z powiązanymi rabatami. Linki te mają istotną zaletę – mogą być wykorzystywane na blogach, kanałach Youtube, serwisach społecznościowych, a także w porównywarkach cenowych, czy nawet na serwisach tematycznych oraz w mailingach. Oferują nieograniczone możliwości!

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności