Kod promocyjny to narzędzie, które może obniżyć kwotę do zapłaty w kasie sklepu. Rabaty bywają różne. Wszystko zależy od strategii marketingowej danej firmy. Zazwyczaj są to rabaty określone w PLN lub w procentach. Klienci lubią korzystać z kuponów rabatowych. Pozwala im to na większe lub oszczędniejsze zakupy. Sprawdź, komu i jak najbardziej służy kod promocyjny w sklepie internetowym lub stacjonarnym!
Kod promocyjny, czyli skuteczny sposób na zyskanie uwagi klientów
Ogólnie rzecz ujmując, Polacy uwielbiają zakupy. Kochają centra handlowe i sklepy internetowe. Robienie zakupów to ogromna przyjemność dla większości ludzi. Przez wiele lat życia na dobrym lub przyzwoitym poziomie przyzwyczaili się, że nie muszą aż tak bardzo oszczędzać. Mogli pozwalać sobie na bardzo duże zakupy.
Najwięcej obrotów sklepy miały w czasie trwania promocji, wyprzedaży i w okresie przedświątecznym. Polscy konsumenci przyzwyczaili się, że wiele produktów mogą kupić w promocji. Z tego powodu zaczęli unikać sklepów, które nie są w stanie dać im żadnej zniżki. Bez wątpienia wybierają sklepy, które oferują liczne promocje i co jakiś czas kod promocyjny na tańsze zakupy.
Obecnie prawie każdy klient wie, że warto otrzymać kod rabatowy. Wynika to z tego, że nad światem wisi widmo poważnego kryzysu gospodarczego. Polska już go odczuwa. Drożyzna zaczęła dawać się wszystkim we znaki. Z tego powodu ludzie szukają możliwości zrobienia zakupów w najkorzystniejszych cenach. Ułatwić im to może kod promocyjny wysyłany przed sklep.
Kody rabatowe z pewnością są bardzo pożądane przez większość konsumentów. Dzisiejszy klient wybierze sklep, który da mu kupon promocyjny o satysfakcjonującej wartości. Nikt nie oczekuje gigantycznych obniżek, ale jeśli klient ma kody o wartości 20 zł z 5 sklepów, a w każdym z nich planuje zrobić zakupy, to zyskuje aż 100 zł. Każdy powinien indywidualnie ocenić, czy opłaca się mieć kod promocyjny.
Kiedy zadziała kod promocyjny?
Kod z rabatem aktywuje się, gdy:
- jest wprowadzony w czasie jego obowiązywania (nie można go wbijać przed lub po terminie),
- zakupione zostały produkty, które są objęte taką promocją (wówczas obniży się cena tych produktów, pozostałych nie),
- osiągnięta została minimalna wartość koszyka (na przykład 100 zł),
- kod został wprowadzony przez klienta do odpowiedniej rubryki w sklepie internetowym,
- w sklepie stacjonarnym klient okazał w kasie kod promocyjny.
Jakie sklepy internetowe i stacjonarne najczęściej generują kody rabatowe?
Najczęściej można otrzymać kody promocyjne ze sklepów działających w branżach:
- modowej
- obuwniczej
- kosmetycznej
- perfumeryjnej
- zoologicznej
- RTV/AGD
- gastronomicznej
- turystycznej
- ubezpieczeniowej
- finansowej
- spożywczej
- farmaceutycznej.
Kiedy sklep wysyła kod promocyjny?
Sklepy internetowe i stacjonarne mogą kusić klientów za pomocą bonów z rabatami praktycznie przez cały rok. Nie ma reguły na częstotliwość generowania takich kodów. Po prostu firma sama ustala swoją strategię marketingową. Najczęściej jednak kupony pojawiają się z okazji:
- Black Friday,
- Back Week,
- Cyber Monday,
- Cyber Week,
- Andrzejek,
- Świąt Bożego Narodzenia,
- Walentynek,
- Dnia Kobiet,
- Dnia Mężczyzn,
- Świąt Wielkanocnych,
- Majówki,
- Komunii Świętej,
- Dnia Dziecka,
- Dnia Matki,
- Dnia Ojca,
- Wakacji,
- Rozpoczęcia roku szkolnego,
- Rozpoczęcia roku akademickiego,
- Urodzin klienta (jeśli podał datę),
- Rocznicy istnienia sklepu,
- Sukcesu odniesionego przez sklep.
Kampanii promocyjnych prowadzonych przez sklep może być bardzo dużo. Nie muszą to być jakieś specjalne okazje. Wystarczy, że sklep będzie mieć w planach zwiększenie sprzedaży. Wówczas może korzystać z różnych form promocji i reklamy.
Trzeba przyznać, że kod promocyjny doskonale się sprawdza. Klienci widzą możliwość skorzystania ze zniżki i prędzej czy później odwiedzą sklep. Są też konsumenci, którzy składają zamówienie tylko wtedy, gdy otrzymają rabat. Są też i tacy, którzy po prostu lubią dany sklep i nie oczekują od niego specjalnych akcji ze zniżką na zakupy.
Kod promocyjny a kupowanie prezentów
Kody rabatowe przydadzą się w sytuacjach, gdy trzeba komuś kupić prezent. Ogólna kwota przeznaczona na taki upominek to zawsze sprawa osobista. Przykładem jest wesele, gdzie prezent dla nowożeńców powinien sprawić im radość. Większość osób pragnie wręczyć młodej parze prezenty o większej wartości. Dobrze jest znać potrzeby zakupowe takiej pary, by nie powielać prezentów weselnych lub przedmiotów, które para ma już w posiadaniu. Kod promocyjny pomaga w podejmowaniu decyzji o wyborze odpowiedniego prezentu na wesele. To samo może dotyczyć prezentów wręczanych z okazji rocznicy ślubu, urodzin i imienin.
Wybierając prezent z wyższej półki, warto wiedzieć, czy osoba obdarowana nie poczuje się niezręcznie. Chodzi o to, że nie każdy ma możliwość zrewanżowania się równie wartościowym prezentem. Bardzo drogie prezenty nie muszą być kupowane przez jedną osobę. Grupa przyjaciół może zrzucić się na jeden, ale ważny dla bliskiej osoby produkt. Bez względu na rodzaj prezentu, warto obniżyć jego cenę, stosując kod promocyjny.