Wielu osobom zakupy sprawiają wielką przyjemność. Lubią chodzić po sklepach i znajdywać ciekawe okazje. Wyprzedaże i zakupy w sklepach stacjonarnych zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem. Można było na nich znaleźć bardzo atrakcyjne ubrania, buty czy torebki. Pandemia zmieniła przyzwyczajenia Polaków. Wiele osób doceniło robienie zakupów w Internecie, które w czasie pandemii jako jedyne nie miały żadnych ograniczeń. Proponowały nowym i stałym klientom kody promocyjne, zniżki i wyprzedaże. Mogli kupować dobrej jakości produkty w atrakcyjnych cenach.
Atrakcyjne kody rabatowe i zniżki na zakup towarów
Niektóre marki rozbudowały swoje sklepy i zaproponowały swoim klientom aplikacje mobilne. Mogli od tej pory szukać ciekawych ofert korzystając z atrakcyjnych kodów promocyjnych i zniżek. Nowoczesne komórki pozwalały na łatwe przeglądanie szerokiej oferty wielu sklepów internetowych i szybkie robienie zakupów. Klienci już nie musieli iść do sklepu aby znaleźć ciekawe promocje. Mieli je na wyciągnięcie ręki we własnym smartfonie. W Internecie zrobiła się duża konkurencja a sklepy prześcigały się w walce o kupujących.
Zaczęły proponować kody promocyjne, zniżki i różne rabaty. Obejmowały one cały asortyment lub tylko niektóre produkty. Trudna sytuacja gospodarcza, którą spowodowała pandemia sprawiła, że niektóre sklepy nie wytrzymały i zostały zamknięte. Zmotywowało to z pewnością pozostałe do zaoferowania klientom jeszcze lepszych warunków podczas robienia zakupów. Kupujący otrzymywali propozycje długich terminów zwrotu towarów bez podawania przyczyny. Do paczki najczęściej dołączano list przewozowy umożliwiający bezkosztowy zwrot produktów.
Dodatkowe bonusy i kody promocyjne
Niektóre sklepy zaproponowały klientom możliwość zapłaty za zakupy z 30 dniowym terminem płatności, w ten sposób zachęcały do porzucenia sklepów stacjonarnych na rzecz on-line. Prawo także sprzyjało kupowaniu przez Internet. Towar w ten sposób zakupiony można było zawsze zwrócić. Sklepy stacjonarne natomiast nie zawsze przyjmowały zwroty, czasami zgadzały się ale zwrot pieniędzy następował na kartę prezentową, którą klient i tak musiał zrealizować w sklepie tej samej marki. Wszystko zależało od indywidualnej polityki sklepu.
Początkowo klienci kupowali w Internecie ostrożnie, dokładnie czytając opinie o sklepie i produktach. Najszybciej zdobyły rynek sklepy ze sprzętem RTV i AGD. Wygodnie było kupić lodówkę, pralkę czy odkurzacz, który kurierzy przywieźli bezpośrednio pod sam dom. Przy okazji można było wykorzystać kod promocyjny, zdobyte punkty i zniżki. Wystarczyło wpisać je podczas robienia zakupów on-line w koszyku. Rabat sam naliczał się przy przejściu do kolejnej strony związanej z płatnościami. W ten sposób można było sporo zaoszczędzić.