autor: admin

Promocje i zniżki cieszą się ogromną popularnością. Niemalże każdy sklep choć raz podczas swojej działalności zaoferował klientom zniżkę. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego firmy wprowadzają różnego rodzaju promocje? Przyczyn tego typu działań może być wiele. Poznaj je!

Kod zniżkowy jest dla sprzedawcy narzędziem, który pomimo wielu zalet – powoduje również pewną stratę na marży. Jej wysokość zależy oczywiście od wysokości zniżki, jak i samej marży, która różni się w zależności od branży i rodzaju produktu.

Klienci kochają okazje i chętnie z nich korzystają. Propozycja zniżki jest więc atrakcyjna i zdecydowanie zachęca do zakupu. Należy jednak zaznaczyć, że do skuteczności takich rabatów – niezbędne jest ich przemyślenie. Rabat nie może być za wysoki, bowiem w takim przypadku – firma jedynie straci. Nie może być również zbyt niski, ponieważ nie wzbudzi zainteresowania klientów. 

Symboliczne rabaty to m.in. te przyznawane za pierwsze zakupy, zapisanie się do newslettera, polubienie strony, czy też za powrót do porzuconego koszyka. W okresie przedświątecznym, czy też w Black Week – rabaty są wyższe i tego również oczekują klienci. 

Niższe ceny, więcej klientów dzięki kodom zniżkowym

Widząc kod zniżkowy, niemalże każdy konsument zwraca uwagę na przeceniony produkt. To w zupełności naturalne. Przecena jest swego rodzaju okazją i często daje wrażenie, że nie można jej przegapić. Choć dla sprzedawców decyzja o rabatach nie jest wcale łatwa, najczęściej pozwala zyskać pieniądze. 

Kod zniżkowy sprawia, że ostateczna cena za produkt jest niższa, a co się z tym wiąże – firma mniej na nim zarobi. Im cena jest niższa, tym jest bardziej atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Dzięki zniżkom, można liczyć na znacznie więcej zamówień, niż gdyby tego typu okazji nie było. 

Ostatecznie zniżki mogą więc sprawiać, że firma zarobi więcej pieniędzy i wyjdzie na tym korzystniej. Klienci z kolei będą bardziej zadowoleni, niż gdyby mieli kupować produkt w pierwotnej cenie.

Zniżki i kody rabatowe pozwalają więcej zarobić firmie i zaoszczędzić pieniądze klientom. Nie jest to jednak ich jedyny cel. Kod zniżkowy to narzędzie, które ułatwia budowanie więzi z klientami. Sklep udzielający atrakcyjnych zniżek, staje się przyjazny dla klienta. 

Dodatkowo inicjuje również pierwszy kontakt klienta z daną firmą – najprawdopodobniej szybciej zrobi on zakupy w sklepie, który proponuje niskie ceny. Firma ma wówczas szansę się wykazać i zdobyć zaufanie klienta – m.in. poprzez terminową wysyłkę, bezproblemowy kontakt, dostarczenie produktu w nienaruszonym stanie, czy po prostu przez wysoką jakość zakupionego produktu. Zaufanie z kolei przekłada się częstsze zakupy i pozostanie z daną marką na stałe. 

Docieranie do nowych klientów dzięki kodom zniżkowym

Zaoferowanie zniżek pozwala także dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Jednym ze sposobów jest newsletter. Wiele sklepów oferuje kod zniżkowy w zamian za zapisanie się do newslettera. Z pewnością znajdą się takie osoby, które zapiszą się wyłącznie po to, by uzyskać zniżkę. Część z tych osób nie zrezygnuje z newslettera z różnych powodów – np. przez brak wiedzy dot. takiej opcji. W takim wypadku marka będzie regularnie przesyłać maile klientowi – mogą one przyczynić się do zbudowania relacji i zainteresowania marką. 

Innym przykładem są media społecznościowe. Na tego typu platformach również pojawiają się wszelkie przeceny i zniżki. Firmy zachęcają klientów do obserwowania profili, m.in. poprzez zniżki, które mogą tam uzyskać. 

Coraz to więcej firm umieszcza informacje o zniżkach w reklamach – chodzi tu głównie o reklamy na Facebooku i Google. Jest to skuteczny sposób na to, by zainteresować potencjalnego klienta ofertą marki. 

Coraz częściej stosowaną metodą jest również losowanie osoby, która otrzyma zniżkę. Najczęściej trzeba spełnić kilka warunków, aby również mieć szansę. Jeśli tego typu akcje ogłaszane są na social mediach, warunkiem może być np. polubienie i udostępnienie posta, a także oznaczenie znajomych, czy zaobserwowanie profilu. 

Jest to skuteczny sposób na wypromowanie profilu marki w zamian za jedną lub kilka zniżek. Tak naprawdę są to proste czynności, a zniżki, które można uzyskać – często bywają zadowalające. Alternatywą dla tego typu akcji jest możliwość wygrania jakiegoś produktu lub usługi za darmo. To nieco korzystniejsza opcja, na której nie stracisz żadnych pieniędzy. 

Sam kod zniżkowy wiąże się z korzyściami nie tylko dla klienta, ale także dla sprzedawcy. Dodatkowo może on być połączony z innymi działaniami marketingowymi i stanie się skuteczniejszy. Jedną z metod jest oferowanie rabatu, gdy koszyk zostanie porzucony przez konsumenta. Zaproponowanie zniżki w takiej sytuacji pozwala przywrócić zainteresowanie klienta, które zostało już stracone. Jest to korzystna sytuacja dla firmy, bowiem klient zrezygnował z finalizacji zamówienia. 

Pierwszy połóż łapę na najnowszych promocjach!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

Błąd. Proszę spróbuj ponownie.

Przeczytałem i akceptuje politykę prywatności